Akwarela na papierze (37 x 22 cm w świetle passe partout) w ramie drewnianej, lakierowanej na czarno, (63 x 50 cm) sygnowany monogramem (prawa dół): "WK".
Na ramie mosiężna tabliczka z napisem: "Albert von Kossak". W Niemczech, gdzie Wojciech Kossak zrobił przy boku Cesarza Wilhelma II wielką karierę, występuje artysta jako: Wojciech Kossak, Wojciech von Kossak, Albert von Kossak i Adalbert Kossak. W rzeczywistości miał drugie imię "Horacy".
WOJCIECH KOSSAK (Paryż 1856 - Kraków 1942) - syn i uczeń Juliusza Kossaka, kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, Akademii monachijskiej i w Paryżu. W latach 1895-1902 przebywał głównie w Berlinie, pracując dla cesarza Wilhelma II. Malował też dla dworu Franciszka Józefa II. Wiele podróżował, m.in. do Hiszpanii i Egiptu, gdzie wykonywał szkice do zamierzonych panoram. W późniejszych latach kilkakrotnie wyjeżdżał do Stanów Zjednoczonych wykonując zamówienia portretowe. W 1913 r. był mianowany profesorem warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych. Był współautorem panoram: Racławice (1893-1894), Berezyna (1895-1896), Bitwa pod piramidami (1901) oraz szkiców do niezrealizowanej Samosierry (1900). Niezrównany malarz scen batalistycznychi historycznych.Gloryfikował w nich wojsko polskie: ułanów, szwoleżerów, legionistów. Doskonale opanował sztukę malowania koni. W późniejszym okresie twórczości malował masowo sceny rodzajowe, batalistyczne, portety z koniem w roli głównej.
Oferowana akwarela powstała zapewne w ostatnich latach XIX wieku. Wtedy autor posługiwał się monogramem "WK" i wtedy malował dla potrzeb swego mecenasa wizerunki żołnierzy niemieckich. Umundurowanie portretowanego żołnierza (grenadiera?)odpowiada uniformom niemieckim noszonym w latach 1860 - 1905
STAN OBRAZU - BARDZO DOBRY (małe plamy tzw. "rdzy klejowej" obok podpisu - pokazuję na zbliżeniu)