Olej na płótnie (40,5 x 32,5 cm w świetle ramy) w starej ramce złoconej (80 x 70 cm). Sygnowany (lewa dół): "e. m.", co było charakterystycznym podpisem autora.
Z tyłu blejtramu dwa odręczne zapiski "Go +" (pokazuję czerwoną strzałką) oraz "qb1" - do obu odnoszą się autorzy ekspertyz dołączonych do obrazu.
Z załączonych ekspertyz (i innej korespondencji właścicielki obrazu z np. specjalistami w polskich i francuskich muzeach) - wynika, że polscy eksperci potwierdzają, iż obraz wykazuje wszystkie cechy malarstwa Eduarda Maneta (łącznie z niezafałszowanym podpisem!) - ale nie mogą ostatecznie potwierdzić jego autorstwa, bo powinni to zrobić specjaliści od malarstwa francuskiego, najlepiej z placówek muzealnych posiadających jego prace, na przykład specjaliści z Muzeum d`Orsay w Paryżu, gdzie jest największa na świecie kolekcja obrazów Maneta. Mam więc (i otrzyma je nabywca obrazu) dokumenty wymiany listów między właścicielem obrazu i Muzeum d`Orsay oraz Wildenstein Institute (też w Paryżu, gdzie obraz został z Polski zawieziony i okazany)) który od lat buduje katalog dzieł wielkich malarzy. Zainteresowanie obu tych instytucji - jest jedną z najważniejszych przesłanek świadczących na korzyść niniejszej oferty. Moje 32-letnie doświadczenie zawodowe mówi, że instytucje muzealne i domy aukcyjne z "najwyższej półki" natychmiast odrzucają oferty niepewne lub zgoła niedobre.
EDUARD MANET - Attrib. (ur. 23 stycznia 1832 roku w Paryżu - zm. 30 kwietnia 1883 r. tamże) - wybitny francuski malarz, prekursor impresjonizmu. Jeden z najbardziej ropoznawalnych na świecie malarzy francuskich.
Uważany za jednego z prekursorów impresjonizmu, współpracował i wystawiał w dorocznych Salonach Paryskich z najbardziej znanymi twórcami tego okresu. Lubił gorszyć mieszczańską publiczność. Przykładem tego może być jego obraz "Śniadanie na trawie" (1862–1863) oraz "Olimpia" z 1863 r.. W swoim czasie uznany za dzieło skandalicznie bezwstydne, w którym mitologiczny motyw nagiej nimfy Manet prowokacyjnie przeniósł w realia współczesne, szokując współczesnych kontrastem ubrania i nagości
.Do pracy załączono:
1) Ekspertyzę - wycenę dokonaną przez mgr Ewę Komuszyńską - Nagórską, biegłą Ministra Kultury i Sztuki i biegłą sądową do spraw wycen i ekspertyz dzieł sztuki, która m. inn. wyceniła obraz na 2 miliony złotych.
2) Ekspertyzę prof. dr. hab, Dariusza Markowskiego - bardzo znanego konserwatora dzieł sztuki, pracownika naukowego Instytutu Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa Wydziału SZtuk Pięknych UMK w Toruniu, kierownika Zakładu Konserwacji i Restauracji Sztuki Nowoczesnej.
3) Wielostronnicową dokumentację i ekspertyzę konserwatorską dokonaną przez konserwatorkę dzieł sztuki Marię Teresę Pabis;
STAN OBRAZU - BARDZO DOBRY (dokladny opis w ekspertyzach!)
Francuska witryna Artprice zajmująca się archiwizacją wyników aukcyjnych dzieł sztuki wymienia (w chwili, gdy to piszę) 102 wyniki aukcyjne sprzedaży obrazów Eduarda Maneta w cenach do 10 MILIONÓW EURO, i także rekordową sprzedaż w Nowym Jorku w r. 2014 jego znanego na całym świecie obrazu "LE PRINTEMPS (1881 r., olej na płótnie o wymiarach 74 x 51 cm) za cenę 46 330 400 EURO, a obok pokazuje 6 wyników dzieł "przypisywanych" malarzowi (Attrib.) Na podstawie ostatniego wyniku sprzedaży we Francji w r. 2019 obrazu "przypisywnego" Manetowi o wymiarach prawie identycznych z wymiarami "Portretu kobiety" ustalono cenę oferownego przeze mnie obrazu na 160 000 zł - MIMO tego, że w ekspertyzie jej autorka wyceniła obraz na 2 MILIONY zł.
Przedstawiam niżej zdjęcia 2 artykułów, które ukazały się w prasie o oferowanej wyżej pracy.
NIEBYWAŁA RZADKOŚĆ NA POLSKIM RYNKU SZTUKI!
Cena: 160 000 zł.